Wat cijfertjes

9 november 2017

zittend op Hong Kong AirPort en wachtend op de vlucht naar Amsterdam hebben we even uitgerekend hoever we alles bij elkaar gereisd hebben.

We hebben inclusief de binnenlandse vluchten 36.101 km gevlogen en 6.200 km gereden, 400 km gevaren, 300 km trein, 150 km gelopen, 17 km gefietst en 30 km off the road motor gereden Dus alles bij elkaar hebben we 45.181 km afgelegd.

We zijn 53 nachten van huis geweest en hebben op 22 verschillende plekken geslapen. Op een aantal plekken maar 1 nacht, maar meestal twee of drie en in Sydney hebben we vijf nachten geslapen.

We hebben een hoop vogels gezien waar we nog nooit van gehoord hadden. Laat staan ze gezien. De meest bijzondere daarvan de Cassuwarie, maar ook de bushturkey, kukabaroos, de kingfisher en al die felgekleurde grote en kleine papegaaitjes en niet te vergeten die krijsende kakatoes. pelikanen, reigers ooievaren. Het mooiste geluid maakt de zwart witte, we denken dat ie Butcherbird heet. Er zijn er met hele mooie namen zoiets al Wally wagtale...das een kleinvogeltje met een brede staart.

We hebben prachtig koraal gezien, schildpadden, roggen, napoleonvis, kleine haaitjes en heel veel andere prachtige kleurrijke vissen.

We hebben de plattapus ( vogelbekdier) gezien en de possems,dingo, een slang veel Kangaroos, koala’s, walibi’s, Dolfijnen, zeeleeuwen en nog meer bijzonders wat we nu even vergeten zijn. En heel veel schapen en koeien in alle maten en soorten (veel magere in het droge noorden).

Ondanks dat de zomer in het zuiden langer dan normaal op zich liet wachten en we het soms s nachts echt koud gehad hebben, vinden we dat we goed weer gehad hebben. Weinig echte hinderlijke regen en weinig verlammende hitte. Dus we hebben veel kunnen ondernemen. Lange strandwandelingen bijvoorbeeld doe je niet als het 30 graden is.

Er waren vele mooie ontmoetingen en het was natuurlijk erg bijzonder om Ettalong Beach te doen. het meest bijzondere stukje Australie wat wij gezien hebben, vinden we Ayers Rock en omgeving. Ook heel leuk was het in de wijnstreek, waar je tijdens de wandelingen overal binnen kon lopen om gratis wijn te proeven. Iedere km zat er wel eentje, dus dat vergde veel zelfdiscipline om niet stomdronken door het mooie landschap te zwalken.

We gaan naar huis. We zijn er wel aan toe om iedereen weer te zien, maar we waren Australie nog lang niet zat. Mooi land, mooi volk, wat relaxter dan wij. no Worries mate.

1. Diny:
    Wat een reizigers!!! 👍🏻👍🏻
  2. Mieke:
    9 november 2017
    Rien zegt met 45.181 km ben je wel toe aan een servicebeurt.....
    Het zijn er nogal wat! Fijn dat jullie weer deze kant uit komen. 😘
  3. Thea en Robert:
    We wensen jullie een veilige terugkeer in Slabroek. Tot snel
  4. Henny Schrauwen - Dirkzwager:
    9 november 2017
    Wat een prachtige reis. Fijn dat jullie zo genoten hebben. Heerlijk om straks weer thuis te zijn.
  5. Ans:
    10 november 2017
    Wat zijn die dagen snel voorbij gegaan. Fijn dat jullie zo genoten hebben. Wanneer jullie eraan toe zijn kom ik luisteren naar jullie ervaringen.